تنهایی یک مشکل بهداشت عمومی است: این مداخله با فناوری پایین می تواند کمک کند



تنهایی فقط یک احساس نیست. همچنین این یک مشکل بهداشت عمومی است که با افزایش خطر مشکلات روانی ، بیماری های قلبی و حتی مرگ همراه است. با رشد تنهایی در ایالات متحده و سراسر جهان ، مردم با این بحران کنار می آیند و از همه چیز استفاده می کنند ، از ربات های همراه گرفته تا شبکه های اجتماعی و برنامه های کاربردی. مطالعه جدید در روانپزشکی JAMA پیشنهاد می کند که راه حل بهتری در شکل بسیار قدیمی تر و همه گیرتر فناوری وجود دارد: تماس های تلفنی.

حتی قبل از اینکه بیماری همه گیر COVID-19 مردم را مجبور به انزوا کند و آنها را از دوستان ، همکاران و اقوام جدا کند ، کارشناسان شروع به در نظر گرفتن تنهایی به عنوان یک اپیدمی کردند – یکی از این تعداد از هر پنج آمریکایی سه نفر را درگیر می کند. یک مطالعه توسط آکادمی ملی علوم ، مهندسی و پزشکی (NASEM) که سال گذشته منتشر شد ، انزوای اجتماعی و تنهایی موجود در مورد خطرات بهداشتی و مداخلات محدود موجود برای رفع آنها را تشخیص می دهد.

جولیان هولت-لونستاد ، استاد روانشناسی و مغز و اعصاب در دانشگاه بریگهام یانگ که عضو این دانشگاه است ، گفت: “انواع مختلف مداخلات ، سطح شواهد در حمایت از آنها و شدت شواهد مختلف است.” کمیسیون NASEM که گزارش را منتشر کرد. برخی از راه حل های بالقوه ، مانند برنامه های مبتنی بر pe-pal برای بزرگسالان منزوی اجتماعی ، براساس شواهد حکایتی امیدوار کننده به نظر می رسند ، اما محققان آنها را به اندازه کافی مطالعه نکرده اند. آزمایشات دیگر هنوز ادامه دارد: هولت-لونستاد ، با همکاری شبکه اجتماعی Nextdoor و محققانی از انگلستان و استرالیا ، مطالعه ای را انجام دادند (که در حال حاضر برای انتشار آماده می شود) ، که نشان می دهد انجام مهربانی های کوچک نسبت به همسایگان احتمال را کاهش می دهد من احساس تنهایی و انزوای اجتماعی می کنم.

اکنون مقاله جدید منتشر شده در روانپزشکی JAMA نشان می دهد که یک برنامه مکالمه تلفنی متمرکز بر یک مکالمه دلسوزانه می تواند کمک کند. در طی چهار هفته ، این آزمایش کاهش کلی علائم تنهایی ، افسردگی و اضطراب را در بزرگسالان پرخطر 27 تا 101 ساله نشان داد. “این منطقی است” ، لیندا فرید ، رئیس دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه کلمبیا ، اظهار داشت: در مطالعه دخیل نبود. “در شرایط اضطراری ، مانند یک بیماری همه گیر ، تماس های تلفنی می تواند تفاوت زیادی در آرامش ترس و اضطراب ایجاد کند.”

مانیندر کالون ، نویسنده اصلی مطالعه و مدیر اجرایی Factor Health ، یک سازمان توسعه برنامه بهداشتی در دانشگاه تگزاس در آستین ، گفت: “تلاش زیادی برای ساخت پروتکل شده است تا همه چیز در مورد شخص دیگر باشد.” . به عنوان مثال ، این آزمایش بسته به تعداد دفعاتی که می خواهند تماس بگیرند – دو تا پنج بار در هفته – و بهترین زمان روز برای صحبت کردن ، برنامه هر شخص را تنظیم می کند.

محققان همچنین در حال بررسی چگونگی برقراری همدلی بیشتر تماس های تلفنی هستند. استفان تاملینسون ، نویسنده مشترک این مطالعه و دانشیار رهبری و مدیریت در حوزه علمیه Southwest در آستین ، تگزاس ، از تجربیات خود در مورد بررسی تماس های فروش موفق استفاده کرد تا مشخص کند کدام متغیرها می توانند برای مداخله برای کمک به تماس گیرندگان با افراد دیگر استفاده شوند. این ویژگی ها شامل پرسیدن سوالات باز ، قرار دادن یک نقطه در هر زمان برای اجازه دادن به گیرنده برای صحبت کردن ، و ردیابی “سرنخ” در مکالمه برای نشان دادن درک است. محققان به جای نوشتن یک متن ، 16 تماس گیرنده در سنین 17 تا 23 سال را در مورد این تکنیک ها آموزش دادند و به آنها دستور دادند درباره هر موضوعی که تماس گیرنده می خواهد درباره آن صحبت کند ، به عنوان یک پروژه در حال انجام بهبود خانه. کالون گفت: “این فقط اصرار مردم به ثبت نام نیست.” این تفکر عمدی در مورد چگونگی اعتماد سازی است.

اگرچه هنوز مشخص نیست که آیا تأثیرات آن پس از چهار هفته مطالعه ادامه دارد ، اما محققان امیدوارند که این مطالعه به عنوان الگویی برای یک برنامه در حال انجام عمل کند. کالون پیشنهاد می کند اگر سیستم های مراقبت های بهداشتی و آژانس های بهداشت عمومی شروع به ایجاد نیروی کار از تماس گیرندگان همدل کنند ، این کار می تواند کارهایی بیش از کاهش تنهایی باشد. چنین برنامه هایی می تواند به افراد با علائم خفیف تا متوسط ​​افسردگی و اضطراب کمک کرده و درمان بیماران مبتلا به بیماری های مزمن مانند دیابت و بیماری های قلبی را تکمیل کند.

مداخله تلفنی شامل تماس گیرندگان غیرحرفه ای قابل دسترسی و مقیاس پذیر است ، اما با این وجود تماس گیرنده ها نیاز به آموزش و انجام کار زیاد دارند. “آن مهم است [the intervention] ساده و شهودی است ، “می گوید کالون ،” اما این فقط به معنای آسان نیست. “هولت-لونستاد” ، كه در مطالعه جدید شركت نكرده است ، همچنین اشاره كرده است كه تنهایی منابع مختلفی دارد و بنابراین ممكن است به راه حل های مختلفی نیاز داشته باشد. “یك روش ممكن است برای همه مناسب نباشد ، خصوصاً اگر به دلایل اصلی آن حساس نباشد. هولت-لونستاد می گوید: “دریافت تماس تلفنی ممکن است برای یک نفر مفید باشد ، اما شرکت در یک فعالیت گروهی برای دیگران بهتر باشد.”

COVID بر لزوم مقابله با احساس روزافزون تنهایی و انزوا تأکید کرد. به عنوان مثال ، ژاپن به دلیل افزایش نرخ خودکشی در این کشور اخیراً وزیر تنهایی منصوب کرده است. انگلیس در سال 2018 نیز موقعیت رسمی مشابهی را ایجاد کرد. “برای درک تأثیرات طولانی مدت همه گیری ممکن است مدتی طول بکشد [on loneliness and social isolation]”هولت-لونستاد می گوید.” یکی از موارد مهم در سال گذشته آگاهی بیشتر از اهمیت یک ارتباط اجتماعی برای رفاه ما بوده است.

اگر به کمک احتیاج داری
اگر شما یا شخصی که می دانید درگیر هستید یا فکر خودکشی دارید ، کمک می گیرید. با شماره تلفن 1-800-273-8255 (TALK) با خط ملی پیشگیری از خودکشی تماس بگیرید ، از اینترنت استفاده کنید چت نجات یا با ارسال پیام کوتاه به TALK در 741741 با خط متن بحران تماس بگیرید.


منبع: khabar-nab.ir

دیدگاهتان را بنویسید

Comment
Name*
Mail*
Website*