چرا افراد چاق بیشتر در معرض COVID هستند؟



نسبتاً در اوایل همه گیری ، واضح بود که تعداد انگشت شماری از عوامل خطر شدت COVID-19 را تحت تأثیر قرار داده اند. از جمله پیری و چاقی بود. به نظر می رسد هر دو توانایی بدن در مبارزه با عفونت را کاهش می دهد و افراد را بیشتر در معرض بیماری حاد ، بستری شدن در بیمارستان و مرگ قرار می دهد.

با افزایش سن ، سیستم ایمنی بدن ما ضعیف می شود و در نتیجه مستعد ابتلا به بیماری می شویم. این همه گیر این واقعیت را برجسته می کند که چاقی می تواند باعث ایجاد و تشدید چنین تغییرات ایمنی حتی در افراد جوان شود.

کنت والش ، استاد بیوشیمی و ژنتیک مولکولی در دانشکده پزشکی دانشگاه ویرجینیا گفت: “بزرگترین عامل خطر برای هر بیماری سن است.” “بیشتر این ممکن است به دلیل فرایند شناخته شده به عنوان” التهاب “باشد. وقتی شما به بسیاری از بیماری ها رسیدید ، آنها مبتنی بر یک جز inflammatory التهابی هستند. “

والش می گوید ، با گذشت چندین دهه ، سیستم ایمنی بدن “آسیب دیده” و آن را غیرفعال ، بیش فعال یا ترکیبی از هر دو کرده است. به نظر می رسد چاقی این روند را تسریع می کند.

در بدن سالم ، بافت چربی نقش مثبتی دارد و به عنوان مخزن انرژی در هنگام کمبود غذا عمل می کند. بافت چربی همچنین پر از سلول های سیستم ایمنی بدن است. و در افراد ضعیف و سالم عواملی را آزاد می کند که ضدالتهاب و محافظت می کنند.

با این حال ، اگر بافت چربی ناسالم شود ، همانطور که معمولاً در افراد چاق مشاهده می شود ، می تواند ناکارآمد شود و هورمون ها و سایر سیگنال های شیمیایی ترشح کند که التهاب مزمن درجه پایین را تقویت می کنند. این شرایط جوش ثابت – غالباً در افراد مسن و همچنین افراد چاق – با التهاب طبیعی که خود محدود کننده است و بخشی از پاسخ بدن به عفونت ، سلولهای آسیب دیده و سایر تهدیدات است ، یکسان نیست. التهاب مزمن خطر ابتلا به تعدادی از بیماری ها را افزایش می دهد ، از جمله بیماری های خود ایمنی ، برخی سرطان ها و بیماری های قلب ، لوزالمعده ، ریه ها ، معده و سیستم تولید مثل. این ممکن است دلیل این باشد که شاخص توده بدنی بالا (BMI) با نتایج بدتر بیماریهای عفونی از جمله COVID-19 همراه است.

محققان هنوز در حال بررسی مکانیزم های بوجود آمدن این التهاب هستند. یک فرضیه این است که وقتی سلول های چربی بیش از حد از مواد مغذی پر شوند ، استرس بین سلولی ناشی از آن می تواند باعث “آبشار التهابی” شود.

اندرو گرینبرگ ، مدیر آزمایشگاه چاقی در Jean مایر مرکز تحقیقات منابع انسانی. USDA Nutrition Aging in University Tufts “آنها در خون گردش می کنند و به سلولهای ایمنی در کبد و عضلات متصل می شوند. و این منجر به آزاد شدن عوامل التهابی می شود. “

احتمال دیگر این است که وقتی بافت چربی تجمع پیدا کند ، دچار کمبود اکسیژن یا اکسیژن شود. همچنین می تواند مسیرهای التهابی را فعال کند.

مورد سوم مربوط به نفوذ سلولهای ایمنی به نام ماکروفاژها در بافت چربی است. علاوه بر این ، والش می گوید وقتی سلولهای چربی انباشته شروع به مردن می کنند ، “بدن برای از بین بردن این بافت مشکل دارد. این مسمومیت زیادی ایجاد می کند و آبشار ایجاد می کند که در آن انواع و اقسام اتفاقات بد رخ می دهد. “

رژیم غذایی نامناسب همچنین می تواند در افزایش التهاب نقش داشته باشد. طبق مقاله ای از سال 2019 در این مجله مواد مغذی، رژیم غذایی غربی که دارای مقدار زیادی قند و کم چربی و کم کربوهیدرات های پیچیده ، فیبر و ریز مغذی های سالم است ، خود یک عامل خطر برای “التهاب متا” یا التهاب متابولیک مزمن ، به ویژه در افراد دارای اضافه وزن است. از جمله مکانیسم های احتمالی این است که رژیم غذایی نامناسب باعث تغییر ترکیب میکروبیوم روده می شود و باعث تولید سموم میکروبی از جمله لیپوپلی ساکارید (LPS) می شود. چاقی می تواند نفوذپذیری روده را در برابر این سموم ، که به آن نشت روده نیز معروف است ، افزایش دهد ، که باعث می شود آنها در جریان خون آزاد شوند. وقتی بدن LPS اضافی را حس می کند ، پاسخ التهابی سلول های ایمنی را ایجاد می کند.

در حالی که رژیم غذایی می تواند مضر و التهابی باشد ، تغذیه مناسب می تواند به کاهش برخی از آسیب های ناشی از مشکلات مربوط به چاقی کمک کند. برخی از مواد مغذی از جمله اسیدهای چرب امگا 3 می توانند به کاهش التهاب کمک کنند. یک برنامه غذایی که اعتقاد بر این است برای مقابله با بیماری های مزمن است ، رژیم مدیترانه ای است که سرشار از میوه و سبزیجات ، آجیل ، ماهی و چربی های سالم است. اعتقاد بر این است که این رژیم بسیاری از ترکیبات محافظتی از جمله امگا 3 و پلی فنول ها ، ترکیبات گیاهی با خواص آنتی اکسیدانی را در اختیار افراد قرار می دهد.

گرینبرگ اظهار داشت: تحقیقات بیشتری برای تعیین اینکه آیا مکمل ها ، از جمله روغن ماهی ، فیبر ، پروبیوتیک ها و پروبیوتیک ها ، می توانند برای کاهش التهاب ، تقویت ایمنی بدن و معکوس کردن شرایط مزمن مرتبط با چاقی مانند دیابت مفید باشند ، لازم است. وی می گوید ، آزمایش شده ترین و آزمایش شده ترین روش ، اگرچه رویکردی آسان نیست ، اما کاهش وزن است. و مقدار کمی می تواند تفاوت ایجاد کند. گرینبرگ گفت: “آنها نباید وزن ایده آل بدن باشند.” وی افزود: حتی از دست دادن 5 تا 10 درصد از وزن فرد واقعاً به بهبود مشخصات متابولیك وی كمك می كند.

ورزش حتی در حد متعادل نیز می تواند به کاهش التهاب کمک کند. طبق مطالعه ای که در سال 2017 منتشر شده است مغز ، رفتار و مصونیت، یک جلسه تردمیل 20 دقیقه ای می تواند پاسخ ضد التهابی را تحریک کند.

اختلال در عملکرد ایمنی تنها یکی از دلایلی است که باعث افزایش چاقی خطرات COVID-19 می شود. دیابت نوع 2 ، که غالباً همراه با چاقی است ، COVID و همچنین تنفس محدود (نتیجه دیگر BMI بالا) را نیز پیچیده می کند. یک رژیم غذایی سالم ، مدیریت وزن و ورزش به تقویت بدن در بهترین زمان کمک می کند ، و حتی هنگام بیماری همه گیر از اهمیت بیشتری برخوردار هستند.

این مقاله بخشی از مجموعه مستقل Springer Nature است که با حمایت مالی از تولید می شود لونزا.


منبع: khabar-nab.ir

دیدگاهتان را بنویسید

Comment
Name*
Mail*
Website*