چگونه اخبار و رسانه های اجتماعی Doomscrolling را متوقف کنیم



با خواندن مطالب خبری شبکه های اجتماعی ، آمریکایی ها به احتمال زیاد با داستان های دلخراشی از آشفتگی سیاسی ، شیوع ویروس کرونا و ادامه اثرات حملات سایبری و سایر موضوعات کم خنده آور روبرو خواهند شد. با این وجود بسیاری نمی توانند پیمایش را حتی بیشتر متوقف کنند ، شاید به این امید که با تفکر بیش از حد در مورد هر یک از این مشکلات فعلی حواس پرت شوند. این عمل یک لقب مناسب آخرالزمانی به دست آورده است: دور زدن.

بهار گذشته ، کارن کی هو ، خبرنگار جهانی اقتصاد و اقتصاد در خبرنامه کوارتز، آغاز شد توییت کردن یادآوری های منظم برای دور شدن از صفحه و انجام کاری که در واقع باعث بهبود احساس duscroller می شود – مانند نوشیدن آب ، کشش یا فقط به موقع خوابیدن. او می گوید: “چند ماه اول ، با صدای بلند صحبت کردم.” اما علائم وی توجه رسانه های جمعی و همچنین سایر کاربران رسانه های اجتماعی را به خود جلب کرده است و در سال گذشته هواداران هویت توییتر دو برابر شده و به بیش از 44000 نفر رسیده اند. “این به مردم کمک کرده تا در عمل احساس تنهایی کمتری داشته باشند ، مضر است ، و من در تلاش بودم راه حلی را ارائه دهم که ضد و نقیض نباشد ، “توضیح می دهد. “من فکر می کنم آنچه واقعاً برای مردم تعجب آور بود ، چگونگی سازگاری من بود ، زیرا در حال حاضر هیچ چیز ثابت نیست. همه چیز واقعا آشفته است. و احساس می کردند کسی آنها را تماشا می کند. “

آمریکایی علمی هو پرسید که پروژه اش به او درمورد اینکه چرا مردم حرکت می کنند و چگونه می توانند متوقف شوند به او آموخته است. “آنچه باعث می شود چرخیدن در آینده ، سرقت از آینده باشد – انرژی شما برای تمرکز بر روی چیزهای واقعاً مهم و همچنین مراقبت بهتر از خود نیاز دارید.”

[An edited and condensed transcript of the interview follows.]

دور زدن با ما احساس بدی ایجاد می کند – پس چرا این کار را می کنیم؟

این ترکیبی از چندین چیز است. ماهیت اصلی طراحی این برنامه ها وجود دارد. این همان تأثیر دستگاه اسلات است: به روش قدیمی شما چیزی واقعاً سرگرم کننده ، آموزشی یا آموزنده پیدا می کردید و تعجب این بود که نمی دانید چه زمانی این لحظه دوپامین یا لذت به شما ضربه می زند. سپس این اجبار وجود دارد که بسیاری از مردم بهتر در مورد اوضاع آشفته ای که در حال حاضر بسیاری از ما در نتیجه بیماری همه گیر ، عدم اطمینان در مورد رکود اقتصادی و وضعیت عدالت اجتماعی درگیر بسیاری از اقلیت ها ، زنان در آن قرار داریم ، مطلع شوند. و گروه های آسیب پذیر در ایالات متحده و سراسر جهان. پس فکر می کنم در نهایت این یک عمل آزادی عمل بسیار محدود است که مردم هنوز هم دارند. من و شما نمی توانیم به رستوران ها ، مکان های تفریحی ، سالن های ورزشی مورد علاقه خود برویم. به دلیل اقدامات فاصله جسمی نمی توانیم با دوستان و اقوام تعامل داشته باشیم. افراد نمی توانند بسیاری از رفتارهای طبیعی دیگر را انجام دهند ، بنابراین می توانند آزادی انتخاب خود را به این روش محدود اعمال کنند ، حتی اگر این امر به توانایی خواب خوب یا کاهش استرس آسیب برساند.

برای محافظت از خود در برابر پیمایش بی پایان چه کاری می توانیم انجام دهیم؟

من قاطعانه به استفاده از فناوری اعتقاد دارم. تلفن های جدید روش هایی برای تمرکز بهتر دارند: شما می توانید محدودیت ها و ساعات دستی را تنظیم کنید که نمی توانید خود برنامه ها را باز کنید. من همچنین چندین بار از برنامه هایی مانند برنامه افزودنی Chrome “متمرکز باشید” استفاده کرده ام ، جایی که می توانید محدودیت های زمانی مختلفی را برای بررسی تعیین کنید [social media] در کامپیوتر شما. من فقط به صورت دستی از کامپیوتر کار و تلفن همراهم خارج می شوم. من سعی می کنم اصطکاک مورد نیاز برای ورود به سیستم و خواندن وب سایت را افزایش دهم. یک ویژگی اضطراری وجود دارد: شما به معنای واقعی کلمه فقط رمز ورود حساب خود را تغییر می دهید و آن را به شخص دیگری می دهید تا نتوانید وارد سیستم شوید.

من از بسیاری از کارهای مدیریتی و روش های علمی استفاده می کنم تا بتوانم به تلفن خود نگاه نکنم. اگر تلفن خود را بیشتر می گیرید [at night]، شما باید کتابی را در جایی که به طور معمول تلفن شما در آن قرار دارد قرار دهید تا قبل از خواب آن را بخوانید. یکی از بهترین نکات این است که من بسیاری از تلویزیون ها و فیلم ها را با زیرنویس تماشا می کنم – مانند زبان های خارجی. از آنجایی که نمی توانید تلفن خود را تماشا کنید ، لازم است آنچه را که در صفحه است مشاهده کنید تا بدانید چه خبر است. وقتی هوا گرمتر است ، کارهایی را انجام دهید که نمی توانید به تلفن خود نگاه کنید. (وقتی بهار فرا می رسد ، من خیلی دوچرخه سوار می شوم!) همچنین سرگرمی های لمسی دیگر مانند پازل یا لگو را نیز واقعاً مفید می دانم. بسیاری از افراد به عنوان یک فعالیت جایگزین در طی همه گیر شدن به نوشتن کارت و نامه روی آوردند. بعضی از مردم دوست دارند آشپزی کنند ، دیگران پخت می کنند – این واقعا در مورد روانشناسی شخصی است. به عنوان مثال ، اگر نگران هستید ، فقط در مورد چیزی احساس نگرانی می کنید. به همین دلیل توییتر را چک می کنید تا به فکر نگرانی نباشید. آیا می توانید به جای اینکه به تلفن خود نگاه کنید با دوست یا یکی از اعضای خانواده خود که مدتی با او صحبت نکرده اید تماس بگیرید؟

این همچنین در مورد یادآوری مداوم چیزهایی است که واقعاً متورم و دقیق به نظر می رسند. چیزی که من بارها به یاد می آورم این است که وقتی می میرم ، توییتر معنایی ندارد. هیچ کس مثل این نخواهد بود ، “من ویروسی شدم زیاد. “اینگونه خواهند بود:” آیا من انرژی کافی داشتم تا کار خود را به خوبی انجام دهم؟ آیا افرادی که دوستشان داریم می دانند که آنها را دوست داریم؟ “فکر می کنم این مواردی است که واقعاً باید روی آنها سرمایه گذاری شود.”

آیا راهی وجود دارد که با شروع کار از جلسه پیمایش خارج شوید؟

پیشگیری همیشه بهتر از زمانی است که در وسط آن قرار بگیرید. اما اگر وسط هستید – به همین دلیل یادآوری می کنم. من سعی می کنم با افرادی که در حال حاضر هستند ملاقات کنم. چندین حساب توییتر دیگر نیز وجود دارد ، مانند tinycarebotکه برای گرفتن شما در وسط آن طراحی شده اند. و سپس هشدارها وجود دارد. هشدارهای تلفنم را بلند و آزار دهنده تنظیم کردم و گفتم: “هی ، دیر است. احتمالاً باید بخوابی. فقط قبل از شروع کار ، هماهنگ شوید – بپرسید “مراحل بهبود موفقیت شما چیست؟” حتی اگر راه را اشتباه بروید ، چگونه می توانید دوره را تنظیم کنید؟

چه چیزهای دیگری را باید در مورد پیمایش Dooms بدانید؟

نکته ای که باید بخاطر بسپارید این است که مسئولیت فردی و یادآوری برای مراقبت از آنها محدودیت هایی دارد. در حقیقت ، این یک پاسخ غیر منطقی به یک احساس منطقی است – مانند اینکه چقدر ناامیدکننده است که ببینید واکسن اشتباه است یا ماسک ندارد. افراد پزشکی زیادی هستند که برای یادآوری مرا دنبال می کنند ، بسیاری از گزارشگران علمی و گزارشگران بهداشت ، و آنها به دلیل شکست های مکرر سیستمیک قدرتمندان محکوم به فنا هستند. Doomscrolling مدتها قبل از اینکه دیگران در سال 2020 آن را کشف کنند ، برای جامعه سیاه وجود داشته است: وقتی سیاه پوستان آمریکایی توسط پلیس کشته یا زخمی می شوند ، هشتگ برای نام آنها وجود دارد.

عذاب بزرگ احساس کمبود جهت و درماندگی است. با انجام کاری ، داشتن یک سری مراحل که افراد باید بردارند ، متوجه می شوم که این باعث کاهش استرس آنها می شود. بنابراین به همین دلیل است که می بینید من نوشیدن آب یا کشش را توصیه می کنم ، زیرا مردم ندانسته اجازه می دهند این چیزها بلغزد. در شک و تردید ، من همچنین متوجه می شوم که اهدای پول احساس ناتوانی در شما کمتر می کند. منصفانه نیست که مردم چنین کاری انجام دهند [only] به همه این مشکلات بزرگ تصویر بزرگ فکر کنید. این کار کوچکی که می توانید انجام دهید اینست که به جای دیر بیدار ماندن ، همین الان بخوابید.




منبع: khabar-nab.ir

دیدگاهتان را بنویسید

Comment
Name*
Mail*
Website*